Stichting Lojal

Klachten

Heb je een klacht: vertel het ons!

Het kan natuurlijk zijn dat er dingen in de begeleiding niet goed gaan. Dat kan heel vervelend zijn, zowel voor jou als voor ons. Je moet hier niet mee blijven rondlopen maar zorgen dat er wat mee gedaan wordt.

Als er een klacht is dan kunnen wij kijken hoe we dingen kunnen verbeteren en jij moet goed geholpen worden.

Een klacht probeer je altijd eerst bespreekbaar te maken met je contactpersoon.

Soms zijn er onderwerpen die je liever of beter in vertrouwen in eerste instantie met iemand wil bespreken. Dit kan bij ons met onze vertrouwenspersoon: Muriël Meekes; vertrouwenspersoon@lojal.nl

Soms kan ook de Bestuurder aan de vertrouwenspersoon vragen om contact met jou te maken en te kijken of hij je kan helpen met de klacht om deze op te lossen.

Vind je dat je toch niet goed geholpen en gaat het om een ernstige klacht dan is de volgende stap om een brief of mail te sturen naar de Bestuurder.

Hij gaat kijken wat er aan de klacht gedaan zou kunnen worden. Komen jullie er dan samen niet uit dat wordt een externe instantie ingeschakeld.

De klachtenbrief wordt doorgestuurd naar Klachtenportaal Zorg. Zij hebben een eigen procedure om met ernstige klachten om te gaan.

KORTOM:

1. Er is een vervelende situatie met iets of iemand van de organisatie

2. Je komt er niet uit met de reguliere begeleiding

3. Jij of anderen schakelen de vertrouwenspersoon in.

4. Je bent niet tevreden over het resultaat.

5. Je gaat jouw klacht opsturen via brief of mail naar de Bestuurder.

Aan S. Milder 
(vertrouwelijk)
Postbus 245
7000 AE Doetinchem
Of info@lojal.nl

6. Je bent niet tevreden over het resultaat.

7. Jouw klacht wordt doorgegeven aan Klachtenportaal Zorg, als de vorige stappen zijn gedaan dan gaan zij de klacht behandelen.

Klachten